Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

Ο ΝΕΟΘΩΜΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΚΑΙ ΟΙ «ΕΛΛΟΧΕΥΟΝΤΕΣ ΚΙΝΔΥΝΟΙ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Από την ημέρα της ανάληψης των καθηκόντων του Αχμέτ Νταβούτογλου, ως Υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας, οι γνωστοί «ανησυχούντες Ηρακλειδείς των εθνικών δικαίων», δημοσιεύουν συχνά -πυκνά «βαθυστόχαστες» αναλύσεις για τους «κινδύνους που υποκρύπτει για τον Ελληνισμό ο νεοθωμανισμός του Ερντογάν».
Το ότι, ανεπαισθήτως, μέσα σε επτά χρόνια, έχουν γίνει ριζικές αλλαγές στον προσανατολισμό της τουρκικής διπλωματίας είναι, μετά από τα προχθεσινά γεγονότα στα ανοιχτά του Ισραήλ, πασιφανές. Το ζητούμενο είναι αν το νέο διπλωματικό δόγμα της Τουρκίας, που με πολλή δόση τουρκοφοβικής προπαγάνδας αποκαλείται «νεοθωμανισμός» προσφέρει ευκαιρίες για ένα μακροχρόνιο κλείσιμο των ελληνοτουρκικών διαφορών, ή συνιστά, όπως θέλουν να μας πείσουν οι «ανησυχούντες», κίνδυνο για την υπόσταση της Ελλάδας.
Το νέο δόγμα βασίστηκε σε μια σειρά από απλές παραδοχές:
  1. Ο στρατιωτικός ρόλος της Τουρκίας ως συμπληρωματικού προς το Ισραήλ τοποτηρητή της Δύσης στην Εγγύς Ανατολή είναι ήσσονος σημασίας λόγω της κατάρρευσης της Σοβιετικής Ένωσης.
  2. Η Τουρκία δε θα γίνει μέλος της ΕΕ, διότι δεν το επιθυμούν οι Ευρωπαίοι πολίτες.
  3. Στη συνεχώς οξυνόμενη κρίση μεταξύ Δύσης και Ισλάμ είναι εμφανής η απουσία ενός αξιόπιστου διαμεσολαβητή. Και το ρόλο αυτό μπορεί να τον παίξει η Τουρκία ως μέλος του ΝΑΤΟ, αλλά και μέρος του ισλαμικού κόσμου.
Για να πετύχει η Τουρκία σε αυτό το ρόλο της έπρεπε να «κερδίσει τις καρδιές των απανταχού Μουσουλμάνων», χωρίς όμως να προκαλέσει τη Δύση. Έτσι, έγινε το μοναδικό μέλος του ΝΑΤΟ που διαφοροποιήθηκε στην πράξη από τους Αμερικανούς, απαγορεύοντάς τους με απόφαση της Βουλής, να χρησιμοποιήσουν τις Νατοϊκές βάσεις στο έδαφός της κατά την εισβολή στο Ιράκ το 2003. Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατήγγειλε από το Νταβός, παρουσία του Ισραηλινού Προέδρου, τη σφαγή των αμάχων στη Γάζα, προκαλώντας διεθνές διπλωματικό σκάνδαλο. Και, φυσικά, ανακάλεσε τον πρεσβευτή της από το Ισραήλ μετά τη σφαγή της περασμένης Δευτέρας, ζητώντας παράλληλα τη σύγληση του Συμβουλίου Ασφαλείας και έκτακτη σύνοδο του ΝΑΤΟ.
Την ίδια στιγμή στο εσωτερικό της χώρας προωθούνται, με ταχείς ρυθμούς, τα μέτρα εκδημοκρατισμού των θεσμών που απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, ακολουθείται μια πολύ πιο προσεκτική πολιτική έναντι των μειονοτήτων και ανοίγει απ' ευθείας πολιτικός διάλογος με την Αρμενία.
Ο στόχος που έχει θέσει, δια γραφίδος του Υπουργού Εξωτερικών της Αχμέτ Νταβούτογλου είναι: μηδενικά προβλήματα με όλες τις όμορες χώρες και, μέσω διαμεσολαβητικών παρεμβάσεων, δημιουργία μιας ζώνης επιρροής που θα εκτείονεται από την Αδριατική μέχρι τις τουρκόφωνες δημοκρατίες της Κεντρικής Ασίας. Ο στόχος αυτός είναι που έχει προκαλέσει ρίγη ιερής οργής στους «Ελληναράδες».
Σε αυτό το στόχο όμως ενυπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για τη διευθέτηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων με τρόπο που, αν απρόβλεπτα ακραία πολιτικά και κοινωνικά φαινόμενα δεν αλλάξουν το ρου της Ιστορίας, θα εξασφαλίζει την Ειρήνη στο Αιγαίο για μια, ίσως και δυο γενιές. Και υπό ευνοϊκές συνθήκες για περισσότερες.
Η λογική των μηδενικών προβλημάτων σημαίνει ότι, με την προϋπόθεση μιας κατ' αρχή συμφωνίας μεταξύ των δυο χωρών, μπορούμε να παραπέμψουμε ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
Προϋπόθεση όμως γι αυτό είναι η Ελλάδα να εγκαταλείψει το άγονο δόγμα του «μια είναι η ελληνοτουρκική διαφορά:ο καθορισμός της υφαλοκρηπίδας». Ζητήματα υπάρχουν πολλά.
Ενδεικτικά μονάχα αναφέρω μερικά από αυτά που ΔΕΝ ΕΓΕΙΡΕΙ ως ώφειλε, το ελληνικό Κράτος: η επιστροφή στους ιδιοκτήτες τους ή στους νόμιμους κληρονόμους τους των περιουσιών των Ρωμιών της Κωνσταντινούπολης, το δικαίωμά τους να έχουν διπλή ιθαγένεια, το δικαίωμα επιστροφής χωρίς όρους όσων εξαναγκάστηκαν να φύγουν και η αναγνώριση της Οικουμενικότητας του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης.
Και βεβαίως είναι τα θέματα που έχει εγείρει η Τουρκία: το καθεστώς που διέπει μια σειρά από ακατοίκητες βραχονησίδες του Αιγαίου, και τα ζητήματα της μειονότητας της Θράκης. Τα οποία συνοψίζονται στα εξής δυο:στο δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού της μειονότητας - είναι περισσότερες από δέκα οι καταδίκες του ελληνικού Κράτους από το Ευρωπαϊοκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων γιατί δεν επιτρέπεται στους μειονοτικούς να αυτοπροσδιορίζονται ως Τούρκοι - και το δικαίωμα εκλογής των Μουσουλμάνων θρησκευτικών ηγετών από τους ίδιους τους πιστούς τους. Επ' αυτού η Τουρκία, σε ένα ουσιαστικό διάλογο, ενδέχεται να αξιώσει την επιστροφή των περιουσιών και της ιθαγένειας όσων μειονοτικών την έχουν απωλέσει με διοικητικές πράξεις, που, ειρήσθω εν παρόδω, είναι ανάξιες μιας Δημοκρατικής κοινωνίας.
Ένα θέμα σχετικό με την τουρκική μειονότητα που οφείλει να θέσει επίσης η Ελλάδα είναι να παύσει το αίσχος της εφαρμογής της Σαρία σε ό,τι αφορά τα ζητήματα κληρονομιάς και διαζυγίου της τουρκικής μειονότητας.
Ελληνοτουρκικό ζήτημα είναι σε τελική ανάλυση και το καρκίονωμα του Κυπριακού, διότι, αφ'ενός Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι έχουν εδώ και εξήντα χρόνια καταστήσει εαυτούς προφυλακές των πιο ακραίων εθνικιστικών τάσεων σε Ελλάδα και Τουρκία και, αφ' ετέρου, διότι, ακόμα και τώρα, η Ελλάδα και η Τουρκία ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ να επιβάλουν μια λύση στις δυο κοινότητες της Κύπρου.
Τέλος, έχουμε δυστυχώς, ήδη ένα πρώτο δείγμα γραφής της ελληνικής ανικανότητας να αδράξει την ευκαιρία που παρουσιάζεται. Η πρόταση του Τούρκου Πρωθυπουργού για αμοιβαία μείωση των εξοπλισμών έμεινε, σε πρώτο χρόνο, χωρίς απάντηση και απορρίφθηκε πραξικοπηματικά σε δεύτερο χρόνο από μια κοινή δήλωση των Ευάγγελου Βενιζέλου και Αντώνη Σαμαρά. Οι οποίοι αποφάνθηκαν ότι ΟΙ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΔΕ ΘΑ ΑΓΓΙΞΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. Σε μια εποχή που μειώνονται κατά 25% οι αμοιβές των Δημοσίων Υπαλλήλων για την εξοικονόμηση 1 δισεκατομμυρίου ευρώ ετησίως και αυξάνεται ο ΦΠΑ κατά 20% για την αβέβαιη διασφάλιση άλλου 1 δισεκατομμυρίου περίπου εσόδων είναι προσβολή στην κοινή λογική να μην ακυρώνονται αγορές οπλικών συστημάτων - δεν αναφέρομαι σε αναλώσιμα και πυρομαχικά των ήδη αγορασμένων - κόστους 4 δισεκατομμυρίων -δια στόματος Υπουργού Εθνικής Αμυνας - ετησίως.
Υπάρχει βεβαίως το ερώτημα του κατά πόσο θα επιβιώσει το νέο δόγμα της τουρκικής διπλωματίας της απόσυρσης του Ερντογάν από την πολιτική σκηνή, που κάποια στιγμή, εντός της επόμενης δεκαετίας θα έλθει. Επ'αυτού ουδείς μπορεί να είναι βέβαιος. Γι αυτό και η ελληνική κυβέρνηση πρέπει ΤΩΡΑ να αδράξει την ευκαιρία. Και να δρομνόληγήσει τη συνολική διευθέτηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων πριον τις τουρκικές εκλογές του 2011.

Γιάννης Χρυσοβέργης

18 σχόλια:

Konstantinos είπε...

Η ανάλυση σου είναι διαφωτιστική και ελπίζω να μην χαθεί αυτή η ευκαιρία.
Ίσως να ήταν μια καλή ιδέα να την στείλεις στον βουλευτή της περιφέρειας σου. Αναρωτιέμαι όμως αν είναι εκτίμηση σου ότι χάθηκε μια ευκαιρία είναι πεσιμιστική. Ίσως να είναι στρατηγικά ορθό το να μειωθούν οι εξοπλισμοί μετά την επίλυση των προβλημάτων που μπορεί να οδηγήσουν σε σύγκρουση.

Ανώνυμος είπε...

...το αίσχος της εφαρμογής της Σαρία...
AFTOS O EPITHETIKOS KAI PROSVLITIKOS PROSDIORISMOS TIS SARIAS...TOULAHISTON DEN EHI THESI SE ENA KATHOLA AXIOLOGO ARTHRO KAI ANALISI...
DIHNI RATSISMO KAI MEROLIPSIA.
MATHETE TI ISHII PRAGMATIKA STI THRAKI KAI META KANETE SHOLIA KAI ANALISIS...

Konstantinos είπε...

Προς ανώνυμο του προηγούμενου σχολίου:
Το να χαρακτηρίζει κάποιος την εφαρμογή των θρησκευτικών νόμων της Σαρίας αίσχος, μπορεί να δείχνει μια προτίμηση προς το κοσμικό κράτος και σε νομοθεσίες που δεν βασίζουν την νομιμότητα της σε υπερφυσικά όντα, αλλά ρατσισμός δεν είναι σε καμία περίπτωση και σε παραπέμπω στον ορισμό του ρατσισμού που αναφέρεται σε «κληρονομική κατωτερότητα». Όσο για την προτίμηση στο κοσμικό κράτος, δυστυχώς με την διάδοση της παιδείας και της δημοκρατίας τα τελευταία 200-300 χρόνια θα βρεις την πλειοψηφία του πλανήτη να τείνει προς τα εκεί. Δυστυχώς (για εσένα) η νομοθεσία που δημιούργησε ένας μουσάτος κύριος, απογοητευμένος από τον κόσμο που ζούσε στην έρημο πριν από 700 χρόνια δεν έχει όση απήχηση έχουν άλλα νομοθετικά συστήματα που βασίζονται στα δικαιώματα του ανθρώπου και άλλα τέτοια ορθολογιστικά τεχνάσματα. Αν διαφωνείς με το άρθρο ως προς το γεγονός ότι το αίσχος της Σαρίας εφαρμόζεται στην Θράκη γιατί δεν παραθέτεις την εμπειρία σου η κάποια πηγή που να αποδεικνύει ότι δεν εφαρμόζεται, για να με (μας;) ενημερώσεις;

Ανώνυμος είπε...

Θεωρώ κι εγώ τη νέα στρατηγική (Νταβούτογλου) της Τουρκίας ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την επίλυση σχεδόν όλων των μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας προβλημάτων. Η Ελλάδα δεν έχει να χάσει καθόλου από μια τέτοια εξέλιξη. Αντιθέτως θα κερδίσει με τις μειώσεις (δραστικές) των εξοπλισμών. Η χώρα μας είναι η τρίτη(!) παγκοσμίως εισαγωγέας οπλικών συστημάτων, μαζί με την Ν. Κορέα. Είναι ένα δράμα, το οποίο δεν έχει τελειωμό. Όποια ανάπτυξη είχαμε τα τελευταία τριάντα χρόνια, πήγε ΟΛΗ στα όπλα...
Και υπάρχει και μια άλλη παράμετρος:
Ακριβώς επειδή είχαμε τους εξοπλισμούς αυτούς - κατά τη γνώμη μου - πτωχεύσαμε... Κατά τον ακήρυκτο (ψυχρό) πόλεμο με την Τουρκία, τελικά βρεθήκαμε χαμένοι. Χάσαμε αυτόν τον πόλεμο. Ας μη χάσουμε κι έναν πραγματικό, που σίγουρα κάποια στιγμή θα έρθει στο μέλλον, αν δεν λάβουμε έγκαιρα ιστορικές αποφάσεις σαν χώρα (και όχι σαν έθνος, τρομάρα μας...)

Κ.Λ.

Άτακτος Λόγος είπε...

Προς Ανώνυμο που θεώρησε «άγνοια και ρατσισμό» την αναφορά μου στο «αίσχος της Σαρία».
Η μερική εφαρμογή της Σαρία είναι αίσχος διότι στερεί από κάποιες γυναίκες πολίτες του ελληνικού Κράτους την ισότητα των δικαιωμάτων τους έναντι των ανδρών. Και αυτό συνιστά παραβίαση του Ελληνικού Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου -αυτή χάρη στην οποία έχει καταδικαστεί κατ'επανάληψη το ελληνικό Κράτος για διακρίσεις σε βάρος της τουρκικής μειονότητας - και της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του ΟΗΕ.
Ξέρω λοιπόν αγαπητέ φίλε τι γίνεται στη Θράκη. Όπως ξέρω πολύ καλά ότι, παρά τις πολύ σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει από το 1995 και μετά για την αποκατάσταση της ισονομίας, που απώλεσε ο τουρκικός πληθυσμός με τα Βασιλικά διατάγματα του 1955, ένα τοπικό παρακράτος, με ισχυρούς δεσμούς με την πολιτική εξουσία, τα ΜΜΕ και την Ορθόδοξη Εκκλησία εφαρμόζει «δικούς του νόμους».
Θα περίμενα, και θα δεχόμουν ως εύλογη αντίδραση από μέρους σου, αν μου είχες γράψει ότι η μερική εφαρμογή της Σαρία στη Θράκη δε συνιστά μοναδική παρέμβαση θρησκευτικής εξουσίας στην καθημερινή ζωή αυτής της χώρας, κατά παράβαση τόσο του ελληνικού Συντάγματος, όσο και των διακηρύξεων που ανέφερα παραπάνω.
Θα σου αναφέρω μια μόνο σκανδαλώδη τέτοιας μορφής παρέμβαση. Εδώ και τριάντα χρόνια οι Μουσουλμάνοι της Αττικής δε μπορούν να αποκτήσουν ένα τέμενος γιατί αντιδρά η Εκκλησία της Ελλάδος. Είναι κι αυτό ένα ΑΙΣΧΟΣ και δυστυχώς όχι το μοναδικό.
Ελπίζω να έγινε μετά από όλα αηυτά αντιληπτό ότι η φράση μου που σε ενόχλησε πηγάζει από την πεποίθησή μου ότι τα θρησκευτικά πιστεύω του καθενός είναι απολύτως προσωπική του υπόθεση. Ο καθένας πρέπει να μπορεί τελεί τα όποια θρησκευτικά του καθήκοντα ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Η ισότητα των δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως φύλλου, εθνότητας ή θρησκείας έναντι του Νόμου, όπως προβλέπει το άρθρο 1 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου παραβιάζεται με τη μερική εφαρμογή της Σαρία στη Θράκη. Γιατί αν μια μειονοτική γυναίκα προσφύγει στα πολιτικά δικαστήρια για υπόθεση διαζυγίου της, αυτά θα απορρίψουν την προσφυγή της ως ΑΝΑΡΜΟΔΙΑ και θα υποδείξουν ως μοναδικό αρμόδιο δικαστήριο το Ιεροδικείο. Κι αυτό είναι αίσχος.

Γιάννης Χρυσοβέργης

Ανώνυμος είπε...

AGAPİTE KONSTANTİNE KAİ YANNİ,
APO TO 1983 İSHİİ KAİ O POLİTİKOS GAMOS STİN ELLEDA.
DİSTİHOS O ELLİNİKOS LAOS(ELLİNES ORTHODOXOİ KAI TOURKOİ MOUSOULMANOİ) KATA 98% PROTİMUN İDİA VOULİSİ TON THRİSKEFTİKO KAİ OHİ TON POLİTİKO GAMO...
OTAN TO ZEVGARİ APOFASİZİ NA PANTREFTİ ME THRİSKEFTİKO GAMO...APODEHETE EXARHİS(TOULAHİSTON OPOS İSHİİ STO İSLAM) KAİ TO PİTHANO DİAZİGİO NA VGİ STİN MOUFTİA...
POU İNE İ KATAPATİSİ DİKEOMATON?
KAİ ORTHOS TO POLİTİKO DİKASTİRİO ARNİTE TİN EKDİKASİ ETİMATOS DİAZİGİOU EAN O GAMOS EHİ TELESTHİ APO TON MOUFTİ...
KAİ EAN İNE OPOS LETE TA PRAGMATA TOSO FRİKİASTİKA KAİ ESHRA GİA TİS GİNEKES STİN MİONOTİTA ...GİATİ DEN İPARHİ OUTE MİA...OUTE MİA PROSFİĞİ?
THA SİMFONİSO MONO OS PROS TA KLİRONOMİKA OTİ GİNETE ADİKİA SE VAROS TON GİNEKON.
ALLA KAİ AFTO TO THEMA İ İDİA İ MİONOTİTA TO EHİ LİSİ KAİ DEN ZİTAİ TA KLİRONOMİKA NA EKDİKAZONTE APO TON MOUFTİ.
ENO TO 1985 İPİRHAN 750 ETİSİS STİN MOUFTİA KOMOTİNİS GİA KLİRONOMİKA TO 2009 İ ETİSİS İTAN MONO 3.
TO PARADİGMA GİA TO CAMİ KAİ TİN ANTİDRASİ TİS EKLİSİAS İNE ASTOHO.
İ FRASİ ...το αίσχος της εφαρμογής της Σαρία... İNE PĞROSVOLİ KAİ VRİSİMO STİN THRİSKİA. SARİA KAİ İSLAM İNE TO İDİO PRAGMA.
FİLİKA
SİNNEFO.(GİA NAMİN LETE O ANONİMOS)

Άτακτος Λόγος είπε...

Αγαπητέ Σύννεφο να μου επιτρέψεις μια διευκρίνιση. Αίσχος δεν είναι η Σαρία καθ'αυτη και με την έννοια αυτή σωστά ενοχλήθηκες.
Υπάρχουν όμως μερικές λεπτομέρειες, που δεν αφορούν τη Σαρία, αλλά τα περιορισμένα δικαιώματα που έχουν οι γυναίκες της τουρκικής μειονότητας της Θράκης σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες γυναίκες της Ελλάδας και της Τουρκίας. Και είτε ο περιορισμός αυτών των δικαιωμάτων απορρέει από τη Σαρία, είτε από κάποια τοπικά εθιμικά δίκαια, η ύπαρξη διακρίσεων για εμένα θα είναι αίσχος.
Για να γίνω πιο σαφής:
Αν μια Χριστιανή στην Ελλάδα παντρευτεί με θρησκευτικό γάμο η θρησκεία της απαγορεύει το διαζύγιο. αν όμως αποφασίσει να διαζευχθεί μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να προσγύγει στα πολιτικά δικαστήρια και αυτά θα το διαχειριστούν ανάλογα με τις περιστάσεις.
Το ίδιο θα συμβεί αν ζητήσει διαζύγιο η οποιαδήποτε γυναίκα στην Τουρκία. Η υπόθεση θα εκδικαστεί από πολιτικά δικαστήρια (στην Τουρκία όπως ξέρεις καλύτερα από εμένα, ανεξάρτητα από το αν θα γίνει θρησκευτικός γάμος, ο πολιτικός γάμος είναι υποχρεωτικός).
Αν μια γυναίκα από την τουρκική μειονότητα της Θράκης θελήσει να προσφύγει στα πολιτικά δικαστήρια για το διαζύγιό της, αυτά θα δηλώσουν αναρμόδια και θα παραπέμψουν το θέμα στο ιεροδικείο, διότι ΕΤΣΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΤΟΥ 1930.
Αυτό όμως κατά τη γνώμη μου είναι ΑΙΣΧΟΣ. Διότι στερεί από τις γυναίκες της μειονότητας ένα δικαίωμα που, στο χαρτί τουλάχιστον, έχουν όλες οι άλλες γυναίκες της Ελλάδας και της Τουρκίας.
Και για να αλλάξει αυτό χρειάζεται υποχρεωτικά νέα ελληνοτουρκική συνθήκη.
Τέλος, μπορεί, μολονότι επιθυμία μου είναι να σέβομαι όλες τις θρησκείες, να γίνομαι μερικές φορές ασεβής προς το Ισλάμ. Αντλώ αυτό το δικαίωμα γιατί υπήρξα πρώτα ασεβής απέναντι στη θρησκεία που μου φόρτωσαν χωρίς ποτέ να με ρωτήσουν και την οποία, φυσικά απαρνήθηκα. Και γιατί η Δημοκρατία εμπεριέχει και το δικαίωμα στην ασέβεια.

Να είσαι καλά

Γιάννης χρυσοβέργης

Ανώνυμος είπε...

APO SİNNEFO
AGAPİTE MOU YANNİ,
HEROME POU EKANES TIN DIEFKRINISI SHETIKA ME TO ESHOS...
DEN INE TO ELLINOTOURKIKO SIMFONO TOU 1930 ALLA I SINTHIKI TON ATHINON TOU 1913 METAXI ELLADAS KAI OTHOMANIKIS AFTOKRATORIAS VASI TIS OPOIAS EGINE KAI O NOMOS 2345/1920 POU DINI AFTO TO DIKEOMA STON MOUFTI.
EPIPLEON NA SE ENIMEROSO OTI,
O GAMOS STO ISLAM INE SIMVOLEOGRAFIKI PRAXI. DEN INE "MISTIRIO" OPOS STON HRISTIANISMO.
ETSI LIPON, MİA MOUSOULMANA GINEKA TIS MİONOTİTAS EHİ OLO TO DİKEOMA NA ZİTİSİ DİAZİGİO STON MOUFTİ KAI NA TO PARİ, ASHETA AN APEMBOLI VASIKA DİKEOMATA TİS GİA NA TO PARİ.
APO TIN STIGMİ POU THA PARİ TO DİAZIGIO APO TON MOUFTİ, DİKEOUTE VASİ TOU SINTAGMATOS KAI TON NOMON NA PROSFIGI STA POLITIKA DIKASTIRIA KAI NA ZITISI TA DIAFIGONTA...KERDİ.
FILIKI PROTROPI: NA APOFEVGİS TIN ASEVIA GIA OLES TIS THRISKIES...DİOTI ME TİN ASEVİA DİNİS TO DİKEOMA SE FANATİKOUS NA FANATİZONTE PERİSSOTERTO KAI NA ENGLOVİZONTE PERİSSOTERO
FİLİKA...
SİNNEFO

Ανώνυμος είπε...

to SINNEFO telika ine o DEDE

Konstantinos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Konstantinos είπε...

Φίλε Σύννεφε,

Η θρησκεία είναι (κατά την γνώμη μου) προσωπικό θέμα του καθενός, το δόγμα από την άλλη και η οργανωμένη θρησκεία είναι πολιτικό φαινόμενο. Κάποιες πολιτικές δυνάμεις όπως είναι η θρησκεία έχουν τις ρίζες τους στην εκμετάλλευση, στην συγκεκριμένη περίπτωση εκμεταλλεύονται το φόβο του ανθρώπου για τον θάνατο (πολύ απλοϊκά, και πάντα κατά την γνώμη μου). Κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν ότι η εκμετάλλευση είναι ανήθικη και την περιφρονούν (εγώ είμαι ένας από αυτούς). Η περιφρόνηση είναι συναισθηματική αντίδραση έχεις δίκιο, όμως αυτή η αντίδραση δεν δικαιοδοτεί κανέναν για τίποτα. Στο θέμα της Σαρίας εγώ διαφωνώ. Η Σαρία αυτή καθ' αυτή είναι αίσχος διότι είναι ένα νομοθετικό σύστημα που βασίζει την νομιμότητα του σε υποθετικά όντα, και επιβάλλει έναν τρόπο ζωής σε τομείς άσχετους με τις προσωπικές πεποιθήσεις (θρησκεία) όπως λχ. στο γάμο.

Konstantinos είπε...

Επειδή όμως αναγνωρίζω ότι η συζήτηση έχει ίσως παρεκτραπεί από το θέμα και για να μην ενοχλώ άλλο τον Γιάννη και άλλους αναγνώστες, δημιούργησα ένα προσωρινό blog στο οποίο μπούμε να συζητήσουμε το θέμα της θρησκείας γενικότερα αν θέλεις (Μπορείς να το βρεις κάνοντας κλικ στο όνομα μου) (εκτός αν ο ρυθμιστής δεν ενοχλείται οπότε μπορούμε να συνεχίσουμε την φλυαρία μας εδώ :-) )

Άτακτος Λόγος είπε...

Νομίζω πως η συζήτηση έφθασε σε ένα σημείο στο οποίο εξαντλείται. Διότι ως προς τα γεγονότα έχουμε συμφωνήσει. Απλώς, αυτό που ο ένας ορίζει ως «δικαίωμα» ο άλλος το βλέπει ως «απώλεια ελευθερίας». Για έναν θρησκευόμενο υπάρχουν «ιερά βιβλία» τα κείμενα των οποίων δεν υπόκεινται σε κριτική και εκπρόσωποι του Θεού υπεράνω κριτικής.
Για έναν άθεο τα «ιερά και τα όσια» είναι μηχανισμοί χειραγώγησης και υποταγής του ατόμου σε ορατές (κοσμικές) και αόρατες (θείες) εξουσίες.
Με την έννοια αυτή η «ασέβεια» προς τα ιερά και τα όσια είναι συστατικό στοιχείο της προσωπικής φιλοσοφίας ενός άθεου, όπως η αφεντομουτσουνάρα μου.

Γιάννης Χρυσοβέργης

Υ.Γ.1 Προς Σύννεφο. Σε ευχαριστώ για τη διόρθωση σχετικά με τις συνθήκες που ορίζουν τις αρμοδιότητες του μουφτή.
Υ.Γ. 2 προς Κωνσταντίνο. Άλλο θέμα είχε η ανάρτηση, άλλη «φλέβα» χτύπησε. Σε κάθε περίπτωση, τέτοιου είδους ανταλλαγή απόψεων ποτέ δε με κουράζει.

Ανώνυμος είπε...

apo sinnefo
pros tin parea...
epidi den eho logariasmo sto google grafo anonıma...
ime o dimosiografos Dede abdulhalim

Konstantinos είπε...

Φίλε Δέδε,

βρήκα τον παρακάτω σύνδεσμο για βοήθεια με την εγκατάσταση Ελληνικών χαρακτήρων αν χρησιμοποιείς Windows: http://support.microsoft.com/kb/177561
Το να γράφεις στα Ελληνικά (που τα μιλάς καλά και με έχεις εντυπωσιάσει) με Ελληνικούς χαρακτήρες θα σε βοηθήσει πολύ στην επικοινωνία σου στην χώρα που ζεις γενικότερα και αξίζει να κάνεις τον κόπο να τα εγκαταστήσεις. Σαν δημοσιογράφος που είσαι είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις την αξία της ορθής επικοινωνίας.

Ήθελα να σε ρωτήσω αν είσαι ο ίδιος Δέδε Αυγουλοχαλιμου που παρουσιάζεται σε ετούτο το βίντεο στην γιορτή λαϊκισμού που παρουσιάζεται εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=HqiL-wMVj4I&feature=player_embedded

Ελπίζω πώς όχι γιατί μου ακούγεσαι διαλλακτικός άνθρωπος, που δεν έχει ανάγκη να προσφύγει σε εθνικιστικά συναισθήματα και θρησκευτικές φοβίες για να προβληθεί, όπως οι απελπισμένοι για ψήφους κύριοι του βίντεο. Επίσης αν είσουν δεν θα είχες το θράσος να μιλάς για ρατσισμό, γιατί ο κύριος στο βίντεο θα πρέπει να συλληφθεί για υποκίνηση ρατσιστικού μίσους το οποίο στα πολιτισμένα κράτη όπως η Ελλάδα είναι παράνομο.

Αν χρειαστείς κάποια βοήθεια με τα Ελληνικά στον υπολογιστή σου, στείλε μου μήνυμα να σε βοηθήσω.

Φιλικά

Άτακτος Λόγος είπε...

Αμπντουλχαλήμ καλησπέρα.

Ούτε μια στιγμή δεν αμφέβαλλα ότι είσαι εσύ. Θεώρησα όμως ότι κάποιους λόγους θα είχες να μη δηλώσεις την ταυτότητά σου και, χωρίς να τους γνωρίζω, τους σεβάστηκα.

Σε ευχαριστώ για τη συμβολή σου στο διάλογο. Είναι πάντα καλοδεχούμενη

Γιάννης Χρυσοβέργης

Ανώνυμος είπε...

apo DEDE

FİLE KONSTANTİNE...
FENETE POS DEN AKOUSATE TIS PERİPOU 10 APANTİSİS POU EDOSA STO ALTER, STON ANTENA KAI SE ALLA RADIOTİLEOPTIKA MESA GİA TO SİNGEKRİMENO VİDEAKİ TO OPOIO INE SİRRAFİ KAI ME LATHOS METAFRASİ.
DEN THA APANTİSO STA EROTİMATA SOU PARA THA SOU PO NA DİAVASİSİS OLOKLİRİ TİN APOMAGNITOFONIMENI KAI METAFRASMENİ OMİLİA MOU STİN SİNGEKRİMENİ SİNANTİSİ.
KALO DİAVASMA KAI META İMASTE PALI EDO.

http://www.facebook.com/AhmetDegirmen?v=app_2347471856#!/notes.php?id=1464158118&start=50&hash=7d39f6e416bd2fbc1784bfa55bd09b40

Konstantinos είπε...

Αν έκανα λάθος εκτίμηση να το παραδεχτώ, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να δω τον σύνδεσμο που έστειλες (Είναι σύνδεσμος στο facbook που για να τον δεις πρέπει να έχεις γνωστό τον Αχμέτ Ντεγιρμέν)