Με την απόλυση, τηλεφωνικώς, πριν καν ψηφιστεί το «πολυνομοσχέδιο» που θεσμοθετεί τις «δεσμεύσεις της χώρας έναντι των δανειστών», 2000 εκπαιδευτικών - όλοι τους εργαστηριακοί καθηγητές σε τεχνικά λύκεια - μένουν στον αέρα 20.000 περίπου μαθητές τεχνικών λυκείων, που πρέπει να διαλέξουν μεταξύ ιδιωτικών σχολών και της εγκατάλειψης των σπουδών τους.
Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ένα ορθάνοιχτο παράθυρο για την απαλλαγή από τα τεκμήρια φορολογίας των σκαφών αναψυχής και των πολυτελών ΙΧ.
Τι άλλο χρειάζεται να δουμε για να καταλάβουμε πως είμαστε αντιμέτωποι με την πιο σκληρή ταξική κυβέρνηση που είδε η χώρα, με εξαίρεση την περίοδο της ναζιστικής κατοχής;
Ο υπουργός Παιδείας κατήργησε με μια μονοκονδυλιά 50 ειδικότητες των τεχνικών και επαγγελματικών λυκείων και απέλυσε 2000 εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων, με το πρόσχημα ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα που παρείχαν τα ΕΠΑΛ συγκρούονταν με αυτά των αντίστοιχων ΙΕΚ.
Ταυτόχρονα, 20.000 περίπου, από τους 93.000 μαθητές των τεχνικών και επαγγελματικών λυκείων, έχουν τρεις επιλογές: να ξαναρχίσουν από από την αρχή κάποια τις εναπομείνασες ειδικότητες, να πληρώσουν πανάκριβα δίδακτρα σε σχετικές ιδιωτικές σχολές ή να εγκαταλείψουν την εκπαίδευση με ένα απολυτήριο Γυμνασίου, που τους καθιστά φτηνό ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό. Γιατί οι 2.000 εκπαιδευτικοί που απολύθηκαν πριν ψηφιστεί ο νόμος που προβλέπει την απόλυσή τους, ήταν οι καθηγητές εργηαστηρίων των εν λόγω ειδικοτήτων.
Δε θα ασχοληθούμε με τη νομιμότητα της πράξης του Υπουργείου Παιδείας μιας και η εμπειρία του κλεισίματος της ΕΡΤ δείχνει πως είμαστε αντιμέτωποι με μια κυβέρνηση που αδιαφορεί παντελώς για την τήρηση της οιασδήποτε νομιμότητας.
Η επιχειρηματολογία του κ. Υπουργού περί αλληλοσυγκρουόμενων επαγγελματικών δικαιωμάτων στερείται κάθε βάσης. Ποια ανάγκη υπάρχει να είναι απόφοιτος Λυκείου ένας κομμωτής ή ένας υδραυλικός; Καμία, εκτός κι αν - πράγμα που είναι απολύτως επιθυμητό - η υποχρεωτική εκπαίδευση ήταν δωδεκαετής. Ούτε άλλωστε υπάρχει κάποια διαφορά ανάμεσα στα αναλυτικά προγράμματα των ΙΕΚ και των ΕΠΑΛ.
Υπάρχει όμως ένα επιχείρημα ακαταμάχητο. Τα Δημόσια ΙΕΚ είναι ελάχιστα, τα ιδιωτικά πολυπληθέστατα κι αυτό δείχνει ποια είναι η λογική του κ. Αρβανιτόπουλου. Να κάνει ένα «δωράκι» στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών επαγγελματικών σχολών. Δίπλα δε στα ιδωτικά ΙΕΚ υπάρχει μια πλειάδα ιδιωτικών σχολών, οι οποίες δεν έχουν καθεστώς τεχνικών λυκείων, δεν παρέχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα, αλλά δέχονται απόφοιτους Γυμνασίων.
Την ίδια στιγμή, από τις στήλες του κάθε άλλο παρά «ύποπτου» για συμπάθεια προς τους τρισκατάρατους κομμουνιστές και λοιπούς λαϊκιστές, του ακραιφνούς στηλοβάτη της «οικονομικής ορθοδοξίας», δηλαδή του ξεσαλωμένου νεοφιλελευθερισμού, capital.gr καταγγέλλεται ότι ο νέος Κώδικας Φορλογίας Εισοδήματος, που θα ψηφιστεί ενσωματωμένος στο πολυνομοσχέδιο, διαθέτει ορθάνοιχτο παράθυρο για την αποφυγή του τεκμηρίου διαβίωσης για σκάφη αναψυχής και ΙΧ υψηλού κυβισμού.
«Στο άρθρο 31 του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που αφορά στις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης (τεκμήρια) ορίζεται ότι «Διάστημα μεγαλύτερο από δεκαπέντε (15) ημέρες λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Τα ίδια εφαρμόζονται και σε περίπτωση ακινησίας ή ολοκληρωτικής καταστροφής του αυτοκινήτου από οποιαδήποτε αιτία». Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι αυτό που ισχύει για τα αυτοκίνητα ισχύει και για τα σκάφη αναψυχής, πλην των οριζόμενων για την παλαιότητα», επισημαίνει ο συντάκτης Σπύρος Δημητρέλης.
« Αυτό που πρακτικά γίνεται από πολλούς φορολογούμενους είναι να υποβάλουν στην αρμόδια εφορία κάθε Δευτέρα δήλωση ακινησίας και να προχωρούν στην άρση της κάθε Παρασκευή. Με αυτόν τον τρόπο το σκάφος αναψυχής και το ΙΧ εμφανίζεται να είναι σε κίνηση 12 ημέρες το μήνα (3 ημέρες κάθε εβδομάδας) και έτσι να μηδενίζεται η τεκμαρτή δαπάνη ή να περιορίζεται δραστικά ανάλογα με τον αριθμό των ημερών που είναι το σκάφος ή το ΙΧ σε κίνηση», τονίζει ο συντάκτης που καταγγέλλει πως η σχετική διάταξη προστέθηκε «παρά τις αντίθετες εισηγήσεις υπηρεσιακών παραγόντων». Με δυο λόγια η εν λόγω διάταξη προστέθηκε με πλήρη προσωπική ευθύνη του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, του αναπληρωτή υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Γιώργου Μαυραγάνη.
Τριών ανθρώπων η ευφυία των οποίων είναι αδιαμφισβήτητη.
Το κλείσιμο σχολείων με μοναδικό σκοπό να γίνει ένα «δωράκι» σε ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και το σκανδαλώδες παράθυρο για την αποφυγή του τεκμηρίου διαβίωσηςτων σκαφών αναψυχής είναι απλώς δυο πτυχές της καθημερινότητας μιας μικρής ομάδας ανθρώπων με ένα και μόνο σκοπό: την αύξηση του πλούτου μιας μειοψηφίας σε βάρος του συνόλου του πληθυσμού.
Ας τους αντιμετωπίσουμε σαν τέτοιους λοιπόν. Αν δεν το κάνουμε θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Γιάννης Χρυσοβέργης
Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ένα ορθάνοιχτο παράθυρο για την απαλλαγή από τα τεκμήρια φορολογίας των σκαφών αναψυχής και των πολυτελών ΙΧ.
Τι άλλο χρειάζεται να δουμε για να καταλάβουμε πως είμαστε αντιμέτωποι με την πιο σκληρή ταξική κυβέρνηση που είδε η χώρα, με εξαίρεση την περίοδο της ναζιστικής κατοχής;
Ο υπουργός Παιδείας κατήργησε με μια μονοκονδυλιά 50 ειδικότητες των τεχνικών και επαγγελματικών λυκείων και απέλυσε 2000 εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων, με το πρόσχημα ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα που παρείχαν τα ΕΠΑΛ συγκρούονταν με αυτά των αντίστοιχων ΙΕΚ.
Ταυτόχρονα, 20.000 περίπου, από τους 93.000 μαθητές των τεχνικών και επαγγελματικών λυκείων, έχουν τρεις επιλογές: να ξαναρχίσουν από από την αρχή κάποια τις εναπομείνασες ειδικότητες, να πληρώσουν πανάκριβα δίδακτρα σε σχετικές ιδιωτικές σχολές ή να εγκαταλείψουν την εκπαίδευση με ένα απολυτήριο Γυμνασίου, που τους καθιστά φτηνό ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό. Γιατί οι 2.000 εκπαιδευτικοί που απολύθηκαν πριν ψηφιστεί ο νόμος που προβλέπει την απόλυσή τους, ήταν οι καθηγητές εργηαστηρίων των εν λόγω ειδικοτήτων.
Δε θα ασχοληθούμε με τη νομιμότητα της πράξης του Υπουργείου Παιδείας μιας και η εμπειρία του κλεισίματος της ΕΡΤ δείχνει πως είμαστε αντιμέτωποι με μια κυβέρνηση που αδιαφορεί παντελώς για την τήρηση της οιασδήποτε νομιμότητας.
Η επιχειρηματολογία του κ. Υπουργού περί αλληλοσυγκρουόμενων επαγγελματικών δικαιωμάτων στερείται κάθε βάσης. Ποια ανάγκη υπάρχει να είναι απόφοιτος Λυκείου ένας κομμωτής ή ένας υδραυλικός; Καμία, εκτός κι αν - πράγμα που είναι απολύτως επιθυμητό - η υποχρεωτική εκπαίδευση ήταν δωδεκαετής. Ούτε άλλωστε υπάρχει κάποια διαφορά ανάμεσα στα αναλυτικά προγράμματα των ΙΕΚ και των ΕΠΑΛ.
Υπάρχει όμως ένα επιχείρημα ακαταμάχητο. Τα Δημόσια ΙΕΚ είναι ελάχιστα, τα ιδιωτικά πολυπληθέστατα κι αυτό δείχνει ποια είναι η λογική του κ. Αρβανιτόπουλου. Να κάνει ένα «δωράκι» στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών επαγγελματικών σχολών. Δίπλα δε στα ιδωτικά ΙΕΚ υπάρχει μια πλειάδα ιδιωτικών σχολών, οι οποίες δεν έχουν καθεστώς τεχνικών λυκείων, δεν παρέχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα, αλλά δέχονται απόφοιτους Γυμνασίων.
Την ίδια στιγμή, από τις στήλες του κάθε άλλο παρά «ύποπτου» για συμπάθεια προς τους τρισκατάρατους κομμουνιστές και λοιπούς λαϊκιστές, του ακραιφνούς στηλοβάτη της «οικονομικής ορθοδοξίας», δηλαδή του ξεσαλωμένου νεοφιλελευθερισμού, capital.gr καταγγέλλεται ότι ο νέος Κώδικας Φορλογίας Εισοδήματος, που θα ψηφιστεί ενσωματωμένος στο πολυνομοσχέδιο, διαθέτει ορθάνοιχτο παράθυρο για την αποφυγή του τεκμηρίου διαβίωσης για σκάφη αναψυχής και ΙΧ υψηλού κυβισμού.
«Στο άρθρο 31 του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που αφορά στις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης (τεκμήρια) ορίζεται ότι «Διάστημα μεγαλύτερο από δεκαπέντε (15) ημέρες λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Τα ίδια εφαρμόζονται και σε περίπτωση ακινησίας ή ολοκληρωτικής καταστροφής του αυτοκινήτου από οποιαδήποτε αιτία». Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι αυτό που ισχύει για τα αυτοκίνητα ισχύει και για τα σκάφη αναψυχής, πλην των οριζόμενων για την παλαιότητα», επισημαίνει ο συντάκτης Σπύρος Δημητρέλης.
« Αυτό που πρακτικά γίνεται από πολλούς φορολογούμενους είναι να υποβάλουν στην αρμόδια εφορία κάθε Δευτέρα δήλωση ακινησίας και να προχωρούν στην άρση της κάθε Παρασκευή. Με αυτόν τον τρόπο το σκάφος αναψυχής και το ΙΧ εμφανίζεται να είναι σε κίνηση 12 ημέρες το μήνα (3 ημέρες κάθε εβδομάδας) και έτσι να μηδενίζεται η τεκμαρτή δαπάνη ή να περιορίζεται δραστικά ανάλογα με τον αριθμό των ημερών που είναι το σκάφος ή το ΙΧ σε κίνηση», τονίζει ο συντάκτης που καταγγέλλει πως η σχετική διάταξη προστέθηκε «παρά τις αντίθετες εισηγήσεις υπηρεσιακών παραγόντων». Με δυο λόγια η εν λόγω διάταξη προστέθηκε με πλήρη προσωπική ευθύνη του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, του αναπληρωτή υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Γιώργου Μαυραγάνη.
Τριών ανθρώπων η ευφυία των οποίων είναι αδιαμφισβήτητη.
Το κλείσιμο σχολείων με μοναδικό σκοπό να γίνει ένα «δωράκι» σε ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και το σκανδαλώδες παράθυρο για την αποφυγή του τεκμηρίου διαβίωσηςτων σκαφών αναψυχής είναι απλώς δυο πτυχές της καθημερινότητας μιας μικρής ομάδας ανθρώπων με ένα και μόνο σκοπό: την αύξηση του πλούτου μιας μειοψηφίας σε βάρος του συνόλου του πληθυσμού.
Ας τους αντιμετωπίσουμε σαν τέτοιους λοιπόν. Αν δεν το κάνουμε θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Γιάννης Χρυσοβέργης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου