Ως αναρχικός δεν πιστεύω ότι οι εκλογές μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα και η ψήφος δίδεται σαν αντάλλαγμα ρουσφετιού και εξυπηρέτησης, χειραγωγώντας και καταστέλλοντας την ατομική και κοινωνική απελευθέρωση.
Πιστεύω ότι η ψευδαίσθηση συμμετοχής στις εκλογές , δεν δυναμώνει την συμμετοχική δημοκρατία, αλλά την κυβερνητική εξουσία, ενισχύοντας έτσι τα θεμέλια του κεφαλαίου.
Γι’ αυτό καμιά λαϊκή εντολή δεν πρέπει να δώσουμε στους θιασώτες της πολιτικής και της εξουσίας , σε κανένα εκλογικό πανηγύρι δεν πρέπει να συμμετέχουμε αρνούμενοι, να γίνουμε εκλογική πελατεία όλων αυτών που ασκούν ωμή εξουσία σε βάρος του πόπολου και από πάνω, να τον καθιστούν υπεύθυνο.
Κανένα αυτοδιοικητικό μοντέλο δεν είναι ικανό να αντισταθεί στην κτηνωδία και την σαπίλα της κεντρικής εξουσίας και φυσικά κανένας αυτοδιοικητικός άρχοντας δεν είναι αυτάρκης, αλλά στρατευμένο όργανο που επιλέγετε να στελεχώσει τον κρατικό μηχανισμό.
Για τον λόγω αυτό, καμιά νομιμοποίηση δεν πρέπει να δώσουμε στους εξουσιαστές και τα προτάγματά τους.
Η προπαγάνδιση ότι με την αποχή αποφασίζουν οι άλλοι για εμάς, είναι το σύνηθες εκβιαστικό δίλημμα της εξουσίας προκειμένου να επικυρώσουμε την κυριαρχία τους.
Μόνο η άρνηση ψήφου είναι η αληθινή έκφραση της ελευθερίας και μόνο η άρνηση ψήφου είναι ο πραγματικός τους εφιάλτης.
Γιατί όποιος ψηφίζει εξουσιαστές αναγνωρίζει την εξουσία τους….
Χαράλαμπος Κουκάκης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
Αγαπητέ Χαράλαμπε,
Καλά και άγια όλα όσα λες. Όμως, όποιος πιστεύει κάτι τέτοιο έχει δυο δρόμους μπροστά του:
Αν πιστεύει πως τα πράγματα για να αλλάξουν χρειάζεται μια βίαιαη εξέγερση, τότε ψάχνει αυτούς που συμφωνούν μαζί του και, είτε παίρνουν ταβουνά κι αρχίζουν το τρίτο αντάρτικο, είτε ασχολούνται με αντάρτικο πόλης, είτε με αντάρτικό της ζούγκλας, είτε με αντάριοκο της ερήμου, κάποιο αντάρτικο κάνουν τέλος πάντων από αυτοσεβασμό.
Αν πάλι πιστεύει ότι η χρήση βίας εμπεριέχει το σπέρμα του ολοκληρωτισμού - και επ' αυτού μάλλον δίκιο θα έχει αν κρίνουμε από το παράδειγμα της ΕΣΣΔ - τότε ψάχνει πάλι αυτούς που συμφωνούν μαζί του και οργανώνει μη βίαιη κοινωνική ανυπακοή. Από αυτοσεβασμό και πάλι.
Υπάρχει κι ένας τρίτος δρόμος, πιο «ρεφορμιστικός». Ναι, δε συμμετέχεις στην εκλογική διαδικασία, όμως μέσα από τα κοινωνικά κινήματα και την κοινωνία των πολιτών ασκείς πιέσεις προς την εξουσία για μεταρρυθμίσεις προς τη μια ή προς την άλλη κατεύθυνση. Όμως στην περίπτωση αυτή έχεις ήδη νομιμοποιήσει την εξουσία, άρα και τους μηχανισμούς εκχώρησης της εξουσιοδότησης να κυβερνούν, άρα, στην περίπτωση αυτή, στο κοινοβουλευτικό παιγνίδι έμμεσα συμμετέχεις.
Ή, τέλος, αναγνωρίζεις ότι ο κοινοβουλευτισμός ως πλαίσιο μπορεί να ικανοποιήσει, υπό προϋποθέσεις, κάποιους από τους στόχους σου και κάποια από τα οράματά σου και συμμετέχεις πλήρως στο κοινοβουλευτικό παιγνίδι, αποδεχομενος και τους περιορισμούς του.
Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα με αυτούς που πιστεύουν πως «τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει σε κοινοβουλευτικό πλαίσιο». Έχω όμως από αυτούς την απαίτηση να διαλέξουν το εξωθεσμικό πλαίσιο δράσης τους. Και να τα δώσουν όλα (όχι ν' ασχολούνται με την επανάσταση μεταξύ ύπνου και χεσίματος, όπως πολύ καλά γνωρίζεις ότι πράττουν πλήθος, κατά δήλωσίν τους «αναρχικών» ή «κομμουνιστών»).
Όπως επίσης έχω την απάιτηση όσων δηλώνουν μεταρρυθμιστές - όπως η αφεντομουτσουνάρα μου - να επιλέγουν προσεκτικά το μείγμα θεσμικής και εξωθεσμικής δράσης για την επίτευξη των στόχων τους.
Αντιλαμβάνομαι πως όλα αυτά φαντάζουν ως αυτονόητα. Αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα τα αυτονόητα δεν θεωρούνται δεδομένα. Κι όπως πολύ σωστά διακήτρυξε ο πρωθυπουργός πουεσύ δε συμπαθείς «στην Ελλάδα πρέπει να γίνει η επανάσταση του αυτονόητου». γιατί αλλιώς τα πράγματα γίονονται πολλαπλώς ακατανόητα κι αδιανόητα.
Γιάννης Χρυσοβέργης
Γιάννη,ο λόγος που αρνούμαι να φηφίσω κάποιο κόμμα είναι γιατί πολύ απλά δεν αναγνωρίζω κανένα και δεν εμπιστεύομαι κανένα.
Δεν θέλω να συμμεέχω στην εκλογή μιας κυβέρνησης η οποία δεν τιμωρεί τους παραβάτες και κυρίως δεν θέλω να ψηφίσω κανένα ρουσφεολόγο ντενεκέ πολιτικό για να κάνει πάλι τα ίδια.
Δεν το κάνω από αδιαφορία , αλλα θεωρώ οτι η ενέργειά μου αυτή είναι ξεκάθαρη πολιτική άποψη.
Δημοσίευση σχολίου