Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2010

ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΟΥΝΤΙΑΛ: Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ


Κι ενώ το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου οδεύει προς το τέλος του κάποιοι κάνουν ταμείο: για τις εταιρείες αθλητικού εξοπλισμού ο λόγος, οι οποίες επένδυσαν πολλές δεκάδες εκατομμυρίων σε χορηγίες και διαφημίσεις.

Λογικά ο μεγάλος νικητής θα έπρεπε να είναι η ADIDAS. Ξόδεψε περισσότερα από €300 εκατομμύρια για να είναι «εταίρος της FIFA» στα Παγκόσμια Κύπελλα του 2010 και του 2014. Πλέον αυτών ξόδεψε άλλα €85 εκατομμύρια για να ντύσει τις 12 από τις 32 ομάδες που συμμετείχαν, μεταξύ των οποίων τη διοργανώτρια χώρα, την Αργεντινή, τη Γερμανία, την Ισπανία και τη Γαλλία. Προσδοκά δε να ξεπεράσει το ρεκόρ πωλήσεων που είχε επιτύχει το 2008, όταν οι πωλήσεις σε ποδοσφαιρικά προϊόντα ανήλθαν σε €1,3 δισεκατομμύρια και οι συνολικές της πωλήσεις σε €10,4 δισεκατομμύρια Έχοντας δε εξασφαλίσει την παρουσία μιας από τις ομάδες των οποίων είναι χορηγός (είτε Ισπανία είτε Γερμανία) ευελπιστεί να μην κερδίσει η Ολλανδία, χορηγός της οποίας είναι η μεγάλη της αντίπαλος ΝΙΚΕ.
Η ΝΙΚΕ από την πλευρά της διακρίθηκε για άλλη μια φορά στο διαφημιστικό αντάρτικο. Η αμερικανική εταιρεία μπήκε δυναμικά στα ποδοσφαιρικά είδη το 1997. Έκτοτε δεν κρύβει τη φιλοδοξία της να βάλει τέλος στη βασιλεία της ADIDSAS στο ποδόσφαιρο. Tο 2007 εξαγόρασε τη βρετανική UMBRO την οποία όμως διατηρεί ως ατυτοτελή εταιρεία. Στο φετινό Παγκόσμιο Κύπελο ξόδεψε €70 εκατομμύρια για να ντύσει 9 συμμετέχουσες ομάδες, με πιο σημαντικές τη Βραζιλία (€22 εκατομμύρια), την Πορτογαλία και την Ολλανδία. Επίσης η θυγατρική της UMBRO ξόδεψε €34 εκατομμύρια, για να ντύσει μια και μόνη ομάδα: την Αγγλία.
Όμως η μεγάλη επιτυχία της ΝΙΚΕ συνίσταται στον διαφημιστικό της ανταρτοπόλεμο. Το διάρκειας τριών λεπτών διαφημιστό σποτ της, στο οποία έχουν περίοπτη θέση οι Ντρογκμπά, Ρούνειϊ Καναβάρο, Ριμπερί και Ροναλντίνιο έκανε θραύση χάρη στην ευρηματικότητά του (ιδίως η σκηνή που ο Ρούνεϊ φαντάζεται τον εαυτό του άστεγο) και στη διακίνησή του μέσω του Youtube.
Η ΝΙΚΕ είναι αποφασισμένη να συνεχίσει την επίθεσή της. Έτσι, εν όψει των επόμενων δυο Παγκοσμίων Κυπέλλων , (αυτό του 2014 θα γίνει στη Βραζιλία, της οποίας ήδη είναι χορηγός η ΝΙΚΕ) ανέλαβε για τα επόμενα επτά χρόνια να ντύσει τη Γαλλία, με ετήσια χορηγία €40 εκατομμύρια.
Στην τρίτη θέση είναι η επίσης γερμανική PUMA. Η άλλοτε μεγάλη ανταγωνίστρια της ADIDAS έχει τα τελευταία χρόνια υποχωρήσει αισθητά σε μερίδια αγοράς. Ωστόσο ακολουθώντας μια έξυπνη τακτική προβολής χαμηλού κόστους καταφέρνει να είναι πάντα στον αφρό. Στο φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο έντυσε 6 ομάδες. (τις 4 από τις 6 αφρικανικές, την Ιταλία και την Ουρουγουάη). Και μολονότι η προηγούμενη πρωταθλήτρια κόσμου Ιταλία πραγματοποίησε τη χειρότερη εμφάνισή της σε Παγκόσμιο Κύπελο της τελευταίας εικοσαετίας, η PUMA δεν έχει λόγο να παραπονιέται. Η εκπληκτική πορεία της Ουρουγουάης την αποζημίωσε.
ένα άλλο πεδίο στο οποίο διακρίθηκε η PUMA ήταν το διαφημιστικό αντάρτικο. Το δικό της τηλεοπτικό σποτ είναι αφιερωμένο στην Αφρική. Σύντομο και ευ΄χαριστο κέρδισε τις καρδιές των χρηστών του διαδικτύου.
Στο φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο συμμετείχαν και άλλες τέσσερις εταιρείες με μια ομάδα η κάθε μια. θυγατρική της ΝΙΚΕ UMBRO ήταν χορηγός της Αγγλίας. Η ισπανική JOMA της Ονδούρας. η αμερικανική BROOKS της Χιλής Και η ιταλική LEGEA της Βορείου Κορέας έναντι του ποσού των €4 εκατομμυρίων.

Γιάννης Χρυσοβέργης

Δεν υπάρχουν σχόλια: